|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ביניש מסכנת טוהרו של ההיכל

ביניש ניצלה לרעה טקס השבעת שופטים כדי לנסות ולהרתיע עיתונאים ואישי ציבור ממתיחת ביקורת על מעלליה ובאותו זמן היא ממשיכה לפעול תוך ניגודי עניינים הן בהליך מינוי עו"ד בן-אור והן בהליכים בהם מזוז הוא אחד הצדדים
12/05/2007  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
ביניש. לא עוצרת באדום

ריבלין. זה הזמן לפעול

פרוקצ'יה. זה הזמן לפעול

הנשיאה דורית ביניש שוב מנצלת לרעה את תפקידה. הפעם כדי להרתיע כמה מאמצעי התקשורת, וליתר דיוק - את הח"מ ושכמותו, וכן את שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, ממתיחת ביקורת ומחשיפת מעשיה ומעלליה.

ביניש ניצלה את המעמד המכובד והיוקרתי שבו מושבעים שופטים חדשים, במאמץ לטשטש את האמת ולהרתיע עיתונאים ואישי ציבור מבדיקת המעשים הבלתי חוקיים בהם היא מעורבת, אישית, יחד עם שניים מבני משפחתה וגורמים נוספים. אנחנו כאן לא נירתע. נמשיך להצביע על הכתמים הרבים המצויים בגלימתה. נצביע על ניגודי העניינים בהם היא פועלת, ועל דרכה הבלתי-חוקית לכאורה.

קודם שנרד לפרטים, נחזור על מקצת מדבריה בטקס השבעת שופטים (08.05.07). להלן הנקודות העיקריות (ציטוט):

  • השופטים הפכו במידה רבה למטרה לביקורת לא עניינית. גורמים לא מעטים, בעיקר מבין אלה החוששים מפני מעמדה וכוחה הלגיטימי של מערכת השיפוט, ממהרים להטיל דופי בשופטים; לקעקע את אמינותם המקצועית, ולכוון נגדם חיצי חשדות אישיים ללא בדיקה וללא ביסוס;

  • ניכרת בשנים האחרונות מגמה המכוונת לתכליות פסולות, שנועדה להאיר את מערכת השיפוט באור שלילי. מעורבים בה גורמים המחפשים כוח והשפעה בזירה הפוליטית, מעורבים בה חשודים שיש להם מפגש עם מוסדות החוק והמשפט והם מעוניינים להחלישה, ומעורבים בה מי שהם נאשמים או שהיו נאשמים, מורשעים או מזוכים;

  • כחלק מתרבות שהשתלטה על חברתנו, תרבות הרייטינג, החותרת להישגים התקשורתיים קצרי המועד, פועלים אמצעי התקשורת לסוגיהם, מטעמים שונים, טעמים של אינטרסים פוליטיים, עסקיים וכלכליים, באופן המעודד מאבקים נגד מערכת המשפט ואף נגד בתי המשפט.

ביקורתה של ביניש הוטחה יום לאחר שטורפד זימונה של עו"ד נאווה בן-אור להשבעה בבית הנשיא, לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי. שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, השכיל לעצור את התהליך כדי לבדוק מידע בדבר מעורבותה האישית של בן-אור בפרשת האזנות הסתר הבלתי חוקיות שבוצעו בתקופתו של משה מזרחי, ובאחריותו (ראו: פרשת מזרחי). את דבר מעורבותה הבלתי חוקית לכאורה של ביניש פרסמנו כאן, מה שהוסיף אולי לרוגזה והביאה לצאת בהאשמות כל כך גורפות במעמד דנן.

החטא של ביניש: ניגודי העניינים
בן-אור, יד רוחצת יד

המינוי הזה, שנעצר (זמנית?) על שלושה מחברי הוועדה לבחירת שופטים, נולד בחטא – בגלל ביניש, שלא נמנעה מפעילות ומשתדלנות כדי למנות את בן-אור לכהונת שופטת. ביניש, בדרכה, זיהמה את ההליך באופן בלתי הפיך. ועכשיו, אוי לבושה, היא מקוננת שמתנכלים לה, לשופטים אחרים, ובכלל - למערכת בתי המשפט. ביניש, כאמור, פעלה תוך ניגודי עניינים חמורים. אלה מקצתם:

  • עו"ד בן-אור הינה ידידה קרובה מאוד של ביניש, כולל קשרי משפחה;
  • עו"ד בן-אור הייתה המאמנת של דניאלה ביניש (בתה של דורית), כשזו האחרונה התקבלה בפרקליטות המדינה, ללא מכרז, להתמחות בעריכת דין;
  • עו"ד בן-אור קיבלה את דניאלה ביניש, ללא מכרז, לעבודה בפרקליטות המדינה, במחלקה הפלילית בראשה עמדה;
  • עו"ד בן-אור מינתה את עו"ד דניאלה ביניש לייצג באופן שוטף את המדינה – בפני שופטי בית המשפט העליון, בתיקים פליליים. בכך גרמה למצב חמור מאוד, שעיקרו: בתה-של הגיעה, כמעט מדי יום, ברשות ובשם מדינת ישראל, כדי לייצג את המדינה בפני החברים של אימא. מבוכתם של חלק מהשופטים, לפחות, שאינם סרים למרותה של ביניש, היתה רבה, גם אם לא אמרו זאת בקול רם.

במדינה מתוקנת, שבראשה היה עומד אדם הגון בראש בית המשפט העליון, סביר להניח שכדבר הזה לא היה מתרחש: בתה של שופטת לא היתה מתקבלת ללא מכרז – וגם לא היתה מעיזה להציע עצמה - תוך העדפה פסולה על-פני מועמדים אחרים שגם הם מבקשים לבצע התמחות בפרקליטות המדינה; בתה של שופטת לא היתה מקבלת במרמה, וללא מכרז, תפקיד של פרקליטה במחלקה הפלילית היוקרתית; ולאחר כל זאת, שופטת בכירה לא היתה מעיזה לפעול לקדם מועמדות של עורכת דין עימה היא קשורה כל-כך, הן ביחסי חברות קרובים, והן נוכח טובת ההנאה שהעניקה בן-אור לדניאלה ביניש ולדורית ביניש, בעצם זאת שקלטה אותה בפרקליטות, והיתה המאמנת שלה.

ביניש מצפצפת על הציבור ועל מזוז
מזוז. טרם הכריע בתיק עו"ד ביניש

מדוע התערבה ביניש במינוי זה, למרות ניגודי העניינים החמורים בהם היא מצויה? מדוע העזה לנצל לרעה את מעמדה ולפעול במסגרת הוועדה לבחירת שופטים, בניסיון לבצע את המינוי? מדוע לא פסלה את עצמה? התשובות לכך פשוטות בתכלית: ביניש מרגישה בטוחה מפני מיצוי הדין עימה. היא סבורה, בטעות, כי גם לאורך זמן היא מעל החוק. היא מצפצפת, פשוטו כמשמעו, הן על הציבור והן על היועמ"ש.

ויש לה, לביניש, מן הסתם, על מה לסמוך: איש לא העז, עדיין, למצות את הדין איתה ועם בני ביתה. גם כאשר אלה ביצעו מעשים בלתי חוקיים לכאורה - אנחנו כאן ב-Nfc אומנם חשפנו זאת ונוסיף עוד ועוד לחשוף, התביעה בישראל, ובראשה היועץ המשפטי לממשלה, נמנעו מלעשות את מלאכתם. לראיה, כדוגמה:

תיק החקירה נגד עו"ד יחזקאל ביניש, שביצע עבירות חמורות על חוקי המס ועל חוק העונשין בפרשת התזמורת הסימפונית ירושלים, מוחזק בידי היועץ המשפטי לממשלה יותר משנה. התיק כולל חוות דעת של רשם העמותות, המצביע מפורשות על העבירות של ביניש. המדובר בתיק חמור, מורכב, שבו התגלו ראיות לכך שעו"ד ביניש קיבל כספים והוציא כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים, ללא רישומים בספרי העמותה, וכן ביצע העדפת נושים (לטובתו הפרטית ולטובת הקופה המשפחתית, כן-כן, כולל של הנשיאה...). עו"ד ביניש סייע בנוסף, לאחרים, להתחמק מתשלום מיסים, ביצע רישומים כוזבים ועוד ועוד.

למרות כל זאת, הטיפול בו מתעכב באופן חריג. התיק הקודם, "הקטן" – תיק הניכויים, הסתיים בגניזה, מה שגרם לביקורת קשה מצד כמה שופטים, שהתבקשו על-ידי התביעה להרשיע נאשמים בגין מעשים דומים. התיק העיקרי עדיין מונח בפני היועמ"ש, להכרעתו. פניות חוזרות ונשנות אל מזוז נענות בתשובה השגרתית: "התיק עדיין בטיפול".

מזוז מבין היטב את חומרת מעשיו של עו"ד יחזקאל ביניש, ומן הסתם הוא יודע להעריך היטב כי העמדת עו"ד ביניש לדין פלילי – כפי שצריך להיות, תעורר, וביתר שאת, את השאלה המובנת מאליה: האם בנסיבות אלה כשירה ביניש לכהן כנשיאת בית המשפט העליון.

מזוז מתעכב ומהסס. אך ביניש – לא ולא. הנשיאה הכוחנית לא מחמיצה שום הזדמנות "לעקוץ" ולהפגין מי כאן בעל הבית. בעתירות נגד מזוז היא אינה פוסלת עצמה, למרות חובתה על-פי דין. בדיונים הפומביים היא לא מהססת להשמיע הערות נגד מזוז, מה שזוכה לכותרת לא קטנות. וכך נוצר מצב מוזר ביותר: שופטת בכירה בישראל, שיודעת היטב כי גורלו של בעלה (וגם שלה...) נתון בידי מזוז, יושבת כשופטת כאשר מזוז, כיועמ"ש, הוא צד להליך. בפועל, יוצר הדבר איום כלפי מזוז: היזהר, אחרת יבולע לך. האין בכך משום זילות בית המשפט? האין בכך פגיעה באינטרס הציבורי? מתי יסיקו מסקנות עמיתיה של השופטת ביניש, ויפעלו לעצירת התנהגות זאת.

כיצד הגדירה ביניש ניגודי עניינים במשפט שבס
עו"ד ביניש. ביצע עבירות חמורות

ביניש, בפס"ד שבס, הגדירה היטב מהם ניגודי עניינים אסורים (בהם היא לוקה עכשיו): "בניגוד עניינים מצויים מן הצד האחד חובתו של עובד הציבור כלפי תפקידו וכלפי האינטרס הציבורי עליו הוא מופקד, ומן הצד האחר האינטרס של אותו עובד שיכול להיות בעל אופי אישי, חברתי, כלכלי, כספי או כל אינטרס אחר"

ביניש נחשבת אדם מנוסה. לא רק במשפט, אלא גם בקרבות ובמשחקי הכוחות. היא יודעת היטב מהם ניגודי עניינים. בתקופתה כפרקליטת המדינה היא יזמה הגשת כתבי אישום נגד בכירים שפעלו תוך ניגודי עניינים; ובתקופתה כשופטת היא מצאה לנכון להחמיר עם אישי ו/או עובדי ציבור, שלגישתה פעלו תוך ניגודי עניינים. המשפט הבולט ביותר שבו הטביעה חותם, בסוגיה זו, הוא בהכרעת הדין במשפטו של שמעון שבס (שאגב, הורשע בסופו של דבר בעבירה בגין מעשים עליהם אפילו לא נחקר...).

לא ניכנס כאן לשאלה כיצד ומדוע ניתנה לפרקליטות, אז בראשות עדנה ארבל, הזכות לדיון נוסף. גם לא ניכנס כאן לשאלה מדוע לא נמנעה ביניש מלישב בדין, במשפט זה, שנחשב לקרב הגדול והיוקרתי של ארבל, כפרקליטת המדינה (ארבל נחשבת לחברתה הקרובה של ביניש, והיא אף פעלה, יחד עם עו"ד בן-אור, לקליטת דניאלה ביניש לפרקליטות). נתמקד כאן בניתוח המשפטי של ביניש, ובפסיקתה: אילו ניגודי עניינים חוצים את הקו האדום ומחייבים הרשעה בפלילים (ציטוט):

בעניין שלפנינו איננו נדרשים לדון בכל ההתנהגויות האסורות הנכללות בסעיף 284 לחוק העונשין אלא רק באותן התנהגויות שבניגוד עניינים העולה כדי עבירה פלילית. לשון אחר; השאלה שלפנינו הינה באלו נסיבות מתגבשת פעולה שנעשית בניגוד עניינים לכדי נורמה עונשית. אין חולק - וזו גם היתה עמדת המדינה לפנינו - כי התנהגות במצב של ניגוד עניינים כשלעצמה אין די בה כדי לבסס אחריות פלילית, וכי יש צורך בתוספת חומרה להתנהגות במצב של ניגוד העניינים. זוהי השקפת כולנו; הקושי הוא בהגדרת אותה תוספת.

בפעולה הנעשית בניגוד עניינים מצויים מן הצד האחד חובתו של עובד הציבור כלפי תפקידו וכלפי האינטרס הציבורי עליו הוא מופקד, ומן הצד האחר האינטרס של אותו עובד שיכול להיות בעל אופי אישי, חברתי, כלכלי, כספי או כל אינטרס אחר. התוספת הנדרשת לעצם ניגוד העניינים מתחייבת מהדרישה לכך שהפגיעה בציבור תהיה פגיעה מהותית בערכים המוגנים של העבירה. פגיעה זו תיבחן על-פי סוג ניגוד העניינים, עוצמתו של הניגוד, מעמדו של בעל התפקיד הפועל בניגוד עניינים ומידת פגיעתה האפשרית של הפעולה באינטרס הציבור. מאפיינים אלה הם המגדירים את מיקומה של הפעולה הנעשית מתוך ניגוד עניינים, על-פני קשת ההתנהגויות הרחבה המצויה ביסוד ההתנהגותי של העבירה. הם התוחמים את קו הגבול בין התחום האתי, מוסרי ומשמעתי לתחום הפלילי. כמובן שאם מדובר בפעולה שיש בה סטיה משמעותית מן השורה יכריע מאפיין זה את הכף.

[דנ"פ 1397/03 מדינת ישראל נ' שמעון שבס]

הנה כי כן: לפי הניתוח המשפטי של ביניש עצמה, בפסק הדין דלעיל, איש ציבור ו/או עובד ציבור חייב להימנע מכל ניגוד עניינים "שיכול להיות בעל אופי אישי, חברתי, כלכלי, כספי או כל אינטרס אחר". אלא שהאזרחית ביניש פועלת ללא עכבות ומצפצפת אפילו על פסיקתה של השופטת ביניש: היא פועלת, אישית-לוחצת, למינוי עו"ד בן-אור לכהונת שופטת מתוך אינטרס אישי, חברתי...; ופועלת נגד היועמ"ש מזוז מתוך אינטרס אישי... כלכלי, כספי או אינטרס אחר (הרתעת מזוז מהעמדת בעלה לדין).

מדוע השופטים שותקים

מבחנו הגדול של כל אדם, קל וחומר כאשר מדובר בשופט, הוא ביכולתו לפעול, בזמן אמת, כדי למנוע תופעות בלתי רצויות ו/או בלתי חוקיות לכאורה. וזה, עכשיו, מבחנם הגדול של כמה משופטי בית המשפט העליון, ובמיוחד השופטים אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה, החברים בוועדה לבחירת שופטים:

  • על השופטים לפעול כדי שביניש לא תשב בהליכים משפטיים בהם היועמ"ש מזוז הוא צד להליך, וזאת לפחות כל עוד מונח להכרעה בפני מזוז התיק הפלילי נגד עו"ד ביניש;

  • על השופטים, ובמיוחד על שני אלה החברים בוועדה, למנוע מביניש לנצל לרעה את מעמדה ולהשתתף בהליכים למינוי עו"ד בן-אור לכהונת שופטת.

רבותי השופטים: אנא מכם. כדאי שתסבירו לנשיאה כי לא תתנו ידכם לביצוע עבירות, לאור היום, ומכל מקום - לא תסכימו להיות שותפים להליך המזוהם בניגודי עניינים. די במחדלכם עד כה. זה הזמן לפעול כדי למנוע פגיעה נוספת באינטרס הציבורי ושחיקת מעמדו של בית המשפט העליון. שאם לא כן, עלול להדרדר עוד יותר אמון הציבור, בבית המשפט; ומי יודע - אז עלולים אתם, חלילה, להתחרות עם אהוד אולמרט, כדי לשמור על אחוזי התמיכה שנותרו.

תאריך:  12/05/2007   |   עודכן:  12/05/2007
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביניש מסכנת טוהרו של ההיכל
תגובות  [ 99 ] מוצגות   [ 91 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יובל ברנדשטטר
12/05/07 12:52
 
ליובל
12/05/07 13:07
 
ליובל - בתגובה
13/05/07 14:08
 
דבורה הנביאה
12/05/07 16:10
2
בורית דניש
12/05/07 13:06
 
מהפך אותיות
12/05/07 15:52
3
eric
12/05/07 13:15
4
יצחק בן
12/05/07 13:53
 
יוסי הדואג.....
12/05/07 14:48
5
לא עו"ד !
12/05/07 13:56
6
כמוך רק הורסים!!!
12/05/07 14:02
 
לא אוהב שחיתות
12/05/07 14:44
 
תוכיחו שלא
12/05/07 19:43
 
יוסי הזועם
12/05/07 14:53
 
עו"ד שלום
18/05/07 07:14
7
דודו מהשרון
12/05/07 14:14
8
מיכל מירושלים
12/05/07 14:27
 
דודו מהשרון
12/05/07 14:50
 
מיכל מירושלים
12/05/07 15:16
 
דודו מהשרון
12/05/07 16:19
 
מיכל מירושלים
12/05/07 16:41
 
מירב מגבעתיים
13/05/07 00:14
 
יוסי הזועם
13/05/07 00:16
 
דקדקן
13/05/07 08:21
 
מירב מגבעתיים
12/05/07 18:25
 
אהוד דקל
12/05/07 15:17
9
איציק111
12/05/07 14:48
10
ע. סובול
12/05/07 14:52
 
יועץ תדמית
12/05/07 17:06
 
שניים מהעם
12/05/07 23:04
11
חכו חכו
12/05/07 15:15
12
עוד סתם אזרח
12/05/07 15:50
13
מקשה הקושיות
12/05/07 15:54
14
חץ
12/05/07 16:27
15
בארות מים טהורים!
12/05/07 16:32
16
גולני
12/05/07 17:21
17
זקן השבט
12/05/07 17:38
18
בושה
12/05/07 17:58
19
המטיף
12/05/07 18:32
 
רימה ותולעה
12/05/07 19:12
 
ברלוביץ
12/05/07 19:58
 
מכיר את הנוכל הזה
12/05/07 23:16
 
זקן זועם
13/05/07 14:38
20
מן הפוליטיקה
12/05/07 19:05
21
כריסטופר
12/05/07 19:06
 
זה העיקר
12/05/07 19:49
 
ערבה
12/05/07 20:39
 
מיואש
12/05/07 21:59
22
שמחה ניר, עו"ד
12/05/07 19:08
 
משפטן ותיק
12/05/07 20:08
 
שמחה ניר, עו"ד
13/05/07 01:55
23
טוהרת המידות
12/05/07 19:44
24
סטיבנס
12/05/07 20:42
 
נחום שחף
13/05/07 09:51
25
עבריינית סדרתית
12/05/07 22:24
26
ישראלה ישראלי
12/05/07 22:31
27
שאול א.
12/05/07 23:04
28
חייל ותיק בדימוס
12/05/07 23:48
29
CHEDVA
13/05/07 01:36
30
מאיר
13/05/07 09:06
 
what happend at 3
13/05/07 20:59
 
what happend at 3
13/05/07 20:59
31
עו"ד מת"א
13/05/07 09:09
 
קרטופל
13/05/07 09:52
 
יוסי הגועש והרוגש
13/05/07 10:08
 
עו"ד מת"א
13/05/07 13:01
 
ARE U BIENG PAID
13/05/07 21:08
 
יוסי הגועש והרוגש
14/05/07 11:08
32
נחום שחף
13/05/07 09:49
33
צדק לכל.
13/05/07 09:52
 
הציבור ילך לאבדון
13/05/07 16:18
34
בן עוזי
13/05/07 10:26
 
HAFEHA
1/08/07 06:39
35
ע. סובול
13/05/07 10:33
 
שניים מהעם
13/05/07 12:56
36
ישעיהו - ירושליים
13/05/07 11:53
37
יחי
13/05/07 14:31
38
שכח אנחנו לא!!!
13/05/07 16:39
 
זקן וכועס
15/05/07 02:03
39
אבירם
13/05/07 17:22
40
שכרי
13/05/07 17:23
41
אל יואב יצחק
13/05/07 22:41
42
משפטן ותיק
14/05/07 08:17
43
יוסי הזועם
14/05/07 12:41
44
י.י יודע רק ללכלך
14/05/07 14:33
 
מומחה בתחום
15/05/07 05:08
 
מועלם
14/07/07 17:03
45
bonanza
14/05/07 18:16
46
קובי.ב
16/05/07 02:45
47
אכילס
14/07/07 16:25
48
המלאך גבריאל
14/07/07 21:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר נודע לי לפי הקדימונים שאילנה דיין תדון ביום 9.5.07 בפרשת עיכוב מינוייה של נאווה בן-אור לשופטת, נשמתי לרווחה. סוף כל סוף המחסום נפרץ. מי יודע, אולי דיין השתכנעה לפתוח את תוכניתה המכובדת לעובדות ופרשות מעולם המשפט. האמת? זוהי העזה!
12/05/2007  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
דוח וינוגרד והתנהגותה של הנהגת מפלגתכם העמידו אתכם במרכזו של פרדוכס. בידכם, חברי הכנסת מן השורה, מוטלת האחריות ליציבות השלטון לאמינותו ולהמשך קיומה של מפלגתכם. בידכם היכולת לקדם שלטון אמין ויציב. בידכם היכולת למוטטו.
11/05/2007  |  פרופ' רן חרמש  |   מאמרים
דוח חדש של בצלם פוסק באופון חד-משמעי, כמצוטט להלן מכותרת מסמך שפורסם שאתר הרשמי של הארגון בימים האחרונים: "חיילים הוציאו אנשים מבתי עסק בעיר, השתמשו בהם כבמגנים אנושיים, התעללו בהם ועצרו אותם". חוקרי בצלם פרסמו האשמה חמורה ביותר נגד צה"ל, אשר הקורא התמים עשוי לחשוב, כי נעשתה לאחר שבוצעה בדיקה דקדקנית של האירוע, ניגבו עדויות וגרסאות מפורטות הן מהתושבים הפלשתינים הנפגעים והן מצה"ל וגורמי הביטחון.
11/05/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
שבוע מוזר היה זה במליאת הכנסת שחזרה מפגרת האביב היישר לקלחת הרותחת שגרמו מסקנות דוח הביניים של ועדת וינוגרד. היומיים הראשונים - שני ושלישי התנהלו בעצלתיים. ותיקי הבית אמרו כי באוויר יש תחושה של בחירות, אך בו-בזמן, הבנה שבחירות כנראה לא ייערכו בקרוב. מעין תחושה של ללכת עם ולהרגיש בלי.
11/05/2007  |  רונן ליבוביץ  |   מאמרים

11/05/2007  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il