|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מזוז, אתה מחפף

אל תיפול במלכודת של אולמרט. הוא מצפה שאחרי שהודיע בפומבי כי הוא עומד לפרוש מתפקידו, תניח לו ולא תגיש נגדו כתב אישום. אני רוצה לקוות שלא תירתע ברגע האחרון מכתב פומבי אל היועץ המשפטי לממשלה
23/08/2008  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
מזוז. לא ליפול למלכודת

מני שלום,

כדורי ההרגעה שנטלתי בימים האחרונים, אחרי ששמעתי על החלטתך לסגור את תיק החקירה בפרשת השוחד שקיבלה השרה רוחמה אברהם בלילא לחגיגות ה-60 מחברת "אגרקסקו", לא הצליחו לאזן אותי ואני שרוי בתחושה שאתה לא מצליח להתרומם.

קיים פער גדול בין הדברים חוצבי הלהבות שאתה אומר בהופעות פומביות שלך, שבהן אתה מתאר את השחיתות הציבורית כסכנה קיומית למדינה, לבין ההחלטות המשפטיות שלך בתיקים פליליים של אישי ציבור. למרות שהם שליחים לדבר עבירה הם אינם ניזוקים.

גם כאשר הפגנת שרירים בפרשת הנשיא לשעבר משה קצב, עדיין מרחפת על ראשך עננה ואיש אינו יודע עדיין כיצד תסתיים הפרשה ואיזה נזק מקצועי ותדמיתי היא תגרום לך.

החלטתך לרחם על רוחמה מעידה פעם נוספת שאתה ממשיך לבזבז את האשראי הבלתי מוגבל שהציבור העניק לך, אחרי שנקעה נפשו מהקפה המפלצתי של השחיתות השלטונית במדינה.

היה לי הכבוד המפוקפק לעסוק בפרשת השוחד הזו מראשיתה. המידע שהגיע לתנועת אומ"ץ על שיטות השיחוד של אישים פוליטיים ע"י חברת "אגרקסקו" היה מבחיל.

מנכ"ל החברה, שלמה תירוש, ניסה אומנם בשיחות עם נציגי אומ"ץ להרחיק מעל עצמו ביצוע עבירות פליליות, אבל השוחד היה כתוב על דפנות מטוסי החברה. זו הייתה הסיבה שהגשנו עתירה לבג"צ בדרישה שתירוש יועמד לדין אבל הוא נחלץ בעור שיניו.

התקווה שלנו הייתה שאתה תקבל את ההחלטה המתבקשת להגיש כתבי אישום נגד שני אישים פוליטיים משוחדים, חברי הכנסת אברהם אפללו ורוחמה אברהם בלילא, בגין קבלת שוחד והפרת אמונים, אבל במציאות הישראלית העקומה הם שודרגו והפכו לשרים.

תיקו של אפללו נסגר בנימוק שלא נמצאה תמורה שהוא העניק לחברה ששיחדה אותו. אבל המקרה של בלילא היה חמור במיוחד, מאחר שהיא העניקה תמורה נאה ל" אגרקסקו" באמצעות החלטת מחטף שהיא ביצעה בוועדת הכלכלה של הכנסת שדנה בענייני החברה מבלי שהייתה בכלל חברת הוועדה.

לאומ"ץ יש קשיים לעכל את החלטתך המוזרה אולי משום שאנחנו מתקשים לשכוח דברים שאמר בשעתו האקס שלה בראיון למקומון בראשון לציון: "אם הייתי פותח את הפה שלי 'רוחה' הייתה נכנסת לכלא". אבל הוא לא פצה את פיו.

הצרה היא שבמדינה יש היום הרבה יותר אזרחים ששרים בצוותא שירי מולדת מאשר אלה שמוכנים לזמר פזמונים פליליים במשטרה.

לסלוח לשמחון

מני היקר, אם אנחנו עוסקים בטיסות שוחד יש לי הצעה שבוודאי לא תסרב לה מאחר שהיא חופפת את ההתנהלות שלך. סגור את תיק החקירה של שר החקלאות שלום שמחון שנחשד אף הוא בעבירות דומות בעקבות טיסותיו וטיסות בני משפחתו במטוסיה של חברת ק.א.ל.

אומ"ץ קיבלה בשעתו מידע מוסמך בנושא זה, העבירה אותו לבדיקת מבקר המדינה והוא הגיש לך המלצה לערוך חקירה פלילית. החקירה הסתיימה מזמן וההכרעה מצויה על שולחנך.

למה שייגרם עינוי דין לשמחון השמח בגלל הסחבת הממושכת בעניינו? שמחון רוצה להיות שר האוצר בממשלה הבאה. חקירה משטרתית שלא הניבה כתב אישום רק תסייע לו כמו שאירע לאפללו בלילא. למה שתפריע לשמחון להיכנס לנעליו הפליליות גדולות של הירשזון?

העובדה ששמחון בז מאז ומתמיד לכללי המינהל התקין וטוהר המידות בתפקידיו הציבוריים לא צריכה להפריע לו להתקדם בקריירה הפוליטית שלו.

מי יודע, אולי גם הוא קורץ מחומרים של ראשי ממשלות בדומה לעשרות שרים וחברי כנסת הרואים את עצמם כראויים. למען האמת, כל הטיסות הללו במטוסי מטען חקלאיים מחווירות לעומת טיסותיו הפליליות של ראש הממשלה אהוד אולמרט במחלקות ראשונות של מטוסים במימון כפול של המדינה ושל כמה גופים וולנטאריים שנעשה באמצעות משרד הנסיעות "ראשונטורס".

אומ"ץ פנתה באחרונה לגופים אלה בבקשה שיפנו אל אולמרט בדרישה שיחזיר את הכספים שקיבל שלא כדין. התשובות שקיבלנו מהם היו מגמגמות ומתחמקות, כאילו אולמרט לא הוציא מהם במרמה כספי תרומות שנועדו לאוכלוסיות פגועות ונצרכות.

אני שואל את עצמי, האם קיים עדיין פחד מאולמרט גם אחרי שהודיע על כוונת התפטרותו? אני משיב לעצמי שכנראה קיים חשש מנקמתו של אולמרט שנוהג כיום כחיה פצועה.

עדות מוחשית לכך היא ידו הארוכה והנוקמת של אולמרט שמנסה להטביע בימים אלה יחד אתו את שר הביטחון אהוד ברק בביצה מצחינה של השחיתות שהוא בעצמו מתבוסס בה לאורך כל חייו הציבוריים.

מכתבי הקודם אליך, שהוכתר במילים: "מזוז אל תפחד מאולמרט", נכתב לפני כשנה, כאשר ראש הממשלה היה בשיא פריחתו המושחתת והטיל את חיתתו על גופי אכיפת החוק, במטרה אולי שיהפכו לגביו לגופי עקיפת החוק על כל המשתמע מכך.

לא במקרה פניתי אליך אז בדרך ישירה וגלויה בניסיון לעודד אותך ולהעניק לך רוח גבית וגשם ברכה של אומ"ץ. הייתה לי תחושה שאתה חושש להתעמת עם אולמרט ואפילו פוחד ממנו. ונדמה לי שלא טעיתי.

רשמתי לפני אז בצער כמה החלטות שלך בעניינו של אולמרט, שכמה מהן היו תמוהות בלשון המעטה ואחרות נותרו שנויות במחלוקת. בשתי הקטגוריות לא יצאת אמיץ.

המעידה הראשונה

המעידה הראשונה שלך הייתה החלטתך לסגור את תיק החקירה נגד אולמרט בפרשת מעורבותו באי היווני שבה הייתה מעורבת שולה זקן מזכירתו השתקנית שלך אולמרט.

בפרשה זו קיבל אולמרט שוחד מאיש העסקים דוד אפל בצורת תרומות למטה הבחירות שלו בהתמודדות לראשות הליכוד מול אריאל שרון וסיוע פוליטי אחר תמורת חלקו בקידום פרויקט האי היווני שאפל ביקש לממשו בסיועם הפעיל של אישים רמי דרג.

כאשר סגרת את התיק כיהן עדיין אולמרט כממלא מקומו של ראש ממשלה אריאל שרון, שגם תיקו ותיק בניו בפרשה זו נסגר בנסיבות מוזרות עוד לפני שהחלה הטרגדיה של שרון.

סגירת תיקו של אולמרט סללה לו למעשה את הדרך להגיע לראש הפירמידה להתחיל להשתלח ולהפחיד בעלי תפקידים בעלי מפתח בתחום אכיפת החוק כדי שלא יבצעו את מלאכתם נאמנה ולא יעסקו בפרשות השחיתות שהוא גרר אחריו.

לאורך תקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה הגישה לך אומ"ץ לא פחות מ-8 תלונות נגד אולמרט, בדרישה שתורה על חקירה פלילית בעבירות שביצע בתפקידיו הציבוריים הקודמים ובתפקידו כראש הממשלה.

עבירות אלה נגעו לקבלת שוחד, גניבה, מרמה, הפרת אמונים, שיבוש הליכי חקירה ואיומים על עובד ציבור. לצערי הרב, דחית את התלונות שלנו נגד אולמרט בזו אחר זו בנימוקים שונים ומשונים. יתכן שסברת שאנחנו מגזימים בתלונות ולא רצית להפנים שמדובר באיש הפוליטי המושחת ביותר בתולדות המדינה.

כעסת עלינו גם כאשר תבענו ממך שתמדר את המשנה שלך, עורכת הדין דודיה לחמן מסר, על-מנת שלא תהיה לה נגישות לתיקיו של ראש הממשלה בגלל מעורבותו הפעילה של בעלה, עורך הדין אוריאל מסר, שאמור לשמש עד תביעה נגד אולמרט.

רק אחר כך התברר שצדקנו. מסר האישה פרשה מתפקידה ומסר הבעל דחה את בקשת המשטרה להתעמת עם אולמרט והודה שהוא פוחד ממנו. גם הוא ברשימת הפחדנים.

בהזדמנות מסוימת התבטאת אומנם שהכמות החשדות נגד אולמרט יוצרת את ה"איכות", אבל לא הוכחת נחישות וזריזות פעולה. העובדה שכמה מתיקי החקירה הכבדים נגד ראש הממשלה, שצמחו במשרד מבקר המדינה ונחקרים בימים אלה ע"י המשטרה עפ"י הנחייתך, היו מונחים במשרדי הפרקליטות ובלשכתך זמן רב מדי זועקת בעד עצמה.

יש כאלה שטוענים כי קרה לנו נס מאז שמשה לדור נתמנה כפרקליט המדינה והוכיח שהוא אינו עושה חשבון לאיש, גם לא לאולמרט. ואולי הוא הקרין לך מאומץ לבו. ובלשון מחורזת ניתן לומר שתיקי אולמרט שנחסמו ע"י מזוז החלו לזוז ובעקבות זאת צצו הפרשות החדשות של טלנסקיוראשונטורס.

החשש שלך שבעקבות החקירות בפרשות התלויות ועומדות לא יהיה מנוס מהגשת כתב אישום נגד אולמרט וכך עלול להיגרם נזק מדיני למדינה הנתונה בבעיות ביטחוניות חמורות, לא הוכיח את עצמו. אולמרט הגיש לך לפני זמן מה את ראשו, אחרי שהבין שהחבל הפלילי נכרך סביב צווארו.

בג"צ דחה אומנם את עתירתו של עמיתי יואב יצחק להכריז על נבצרות של אולמרט ונראה כי יחלוף עוד זמן עד שראש ממשלה אחר ישב על כסאו.

אל תיפול במלכודת של אולמרט. הוא מצפה שאחרי שהודיע בפומבי כי הוא עומד לפרוש מתפקידו, תניח לו ולא תגיש נגדו כתב אישום. אני רוצה לקוות שלא תירתע ברגע האחרון.

אולמרט חייב לתת את הדין על מעשי השחיתות הנפשעים שלו שיטביעו את חותמם על המדינה עוד שנים רבות. אתה חייב לעשות זאת למען ישמעו ויראו.

חגיגות התזמורת

השבוע הגישה לך אומ"ץ תלונה נוספת שניתן להתייחס אליה כספיח נוסף של פרשות אולמרט. ביקשנו לבדוק חשד לניגוד אינטרסים בין פעילותו של עורך הדין יחזקאל ביניש, בעלה של דורית ביניש נשיאת בית המשפט העליון, כיו"ר התזמורת הסימפונית הירושלמית לבין פעילותו כאחד מחברי הנהלת הקרן לירושלים בתקופה שאולמרט עמד בראשה. הבעיה התעוררה אחרי שהתברר שהתזמורת לוותה בשעתו סכום כסף גדול מהקרן. מעניין כיצד תטפל בתלונה זו.

בשעתו התלוננו בפניך על עבירות מס שביצעה לכאורה התזמורת בניצוחו של ביניש וציפינו שתורה להעמידו לדין אבל אתה התחמקת.

רציתי שתדע שבספרי החדש "זעקי אם ארץ מושחתת" אני מגלה, בין השאר, שדורית ביניש, בתקופה שבה כינה כפרקליטת המדינה, חששה להגיש כתבי אישום נגד אולמרט בשתי פרשות שחיתות שבהן היה מעורב. מעניין לדעת, האם גם היא נמנית עם אלה שחששו בעבר מאולמרט?

לסיום: לתומך חשבת אולי שאם שר המשפטים לשעבר חיים רמון, בן בריתו הקרוב של אולמרט, יפנה את מקומו בעקבות עבירת ההטרדה מינית שביצע, ירווח לך. אבל למגינת לבך קיבלת במקומו שר משפטים שהוא עוף מוזר שמטריד את המערכת המשפטית ומתנכל לך אישית בניסיונותיו הלא מוצלחים לגונן על ראש הממשלה.

בין השאר הוא הציע להפריד בין שני תפקידיו של היועץ המשפטי לממשלה, תפקיד היעוץ ותפקיד התובע הכללי במדינה. למרות שלא מדובר על הפרדה בתקופתך, נזעקת להגן על תפקיד היועץ וטענת בין השאר שע"י כך יגרם נזק ליועץ.

במחשבה ראשונה, אני סבור שדווקא ביוזמה זו של פרידמן כדאי לתמוך. נוכח המציאות העגומה שקיימת במדינה, שבה מעורבים שרים ואישים פוליטיים בכירים בפרשות שחיתות חדשות שצריכות להגיע להכרעתו של היועץ, אולי מוטב שהוא יהיה עצמאי בפעולתו ומשוחרר מהצורך להסב בישיבות ממשלה בחברת נחקריו ולעמוד בקשרים יומיים עם חלקם בענייני משרדיהם.

למדינה שרבים מקברניטיה מושחתים דרוש תובע כללי עצמאי, בלתי תלוי, אמיץ ובעל יכולת הכרעה. מזוז, האם אתה כזה?

תאריך:  23/08/2008   |   עודכן:  23/08/2008
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מזוז, אתה מחפף
תגובות  [ 58 ] מוצגות   [ 57 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה ירושלמי
23/08/08 12:16
 
בנימין
23/08/08 14:06
 
זאב שיף
23/08/08 15:57
 
פרס
24/08/08 03:25
 
שושפרי
24/08/08 10:38
 
גימלאי ....
24/08/08 13:32
 
הכל חרגיל
24/08/08 11:39
2
גם אני רוצה מעטפה
23/08/08 12:26
 
אלכסנדר
23/08/08 14:17
3
ראומה
23/08/08 12:26
 
אזרחית מודאגת...
23/08/08 15:40
4
י.ש
23/08/08 12:31
5
שמרגיש הציבורכולו
23/08/08 12:56
6
יהודי גאה,
23/08/08 14:29
 
זיילר
24/08/08 03:13
7
אזרח איכסראל
23/08/08 14:51
8
דב קדם
23/08/08 14:54
 
רונית .......
24/08/08 13:16
9
בנימין
23/08/08 15:45
10
פצ'חזה
23/08/08 16:03
11
אבי יוסף
23/08/08 16:53
 
יוסף אגמון
24/08/08 17:28
12
בנימין
23/08/08 17:47
13
חיים מנור
23/08/08 18:28
 
ידידיה
24/08/08 10:51
 
רוני........
24/08/08 14:57
 
יוסף אגמון
24/08/08 18:03
14
צבי טל
23/08/08 19:35
15
גוף מושחת
23/08/08 19:39
16
צבי טל
23/08/08 19:47
17
עובד מדינה
23/08/08 21:58
 
כחונטה
24/08/08 03:18
18
עוד שכיר המערכת
24/08/08 01:49
19
ד"ר אביבה כהן
24/08/08 08:51
 
אילן ת"א
24/08/08 10:11
 
אכילס מטרויה
24/08/08 12:36
20
אחד העם2
24/08/08 11:40
21
מיכל007
24/08/08 13:11
22
ותגובת רמון
24/08/08 14:34
23
ליאור כץ
24/08/08 17:34
24
אזרחית
24/08/08 17:49
25
ציונה
24/08/08 20:13
26
בנימין
25/08/08 12:41
27
לילית
25/08/08 23:05
28
נ.כהן
3/09/08 11:34
 
אבא שכול מלבנון 2
3/09/08 16:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקשר בין גופים ומדינות, בין ארגונים וחברות עשוי להיגזר אוביקטיבית/סוביקטיבית כמו בעולם הטבע: טקסונומיה של יחסים חברתיים. בטבע שייך "צבעוני ההרים" לסוג הנקרא "צבעוני" המוצא מקומו במשפחת "השושניים" מסידרת "הליליאליים", ממחלקת "החד-פסיגיים", ממערכת "הפרחים" בממלכת "הצמחים".
בשנת הלימודים האחרונה הופעלה, לראשונה, באורח ניסיוני, תוכנית חדשה למלחמה באלימות הפושה בין כותלי בתי הספר בארץ. התוכנית נוסתה ב-15 מוסדות-חינוך, ועל-פי הדיווחים זכתה להצלחה לא-מבוטלת: האלימות בהם פחתה עד לכמחצית. אלא שעל אף ההצלחה הזו, לא מוכן משרד החינוך לגבות את התוכנית, והכל בשל חילוקי-דיעות קטנוניים, רוויי כעס וחשבון, עם לא מעט אינתריגות פנימיות של מאבקי-יוקרה.
23/08/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רוצים להכיר את החברים של בעלי? - תשלמו
22/08/2008  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
בימים הרי-סכנה אלה של חשבון נפש נוקב עם מנהיגותנו בעשורים האחרונים, צצה ועולה מדי פעם שאלת הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה. אמנם, היא בדרך כלל עולה מכיוון ההלקאה-העצמית, כשעיתונאי מגוייס כזה או אחר מחליט לנגח מי מקברניטי מלחמת לבנון הראשונה, אך פרשה זו ראויה לדיון בגלל השלכותיה היום.
22/08/2008  |  נמרוד לירם   |   מאמרים
את "חוק האח הגדול" אתם זוכרים? זהו אותו חוק הקרוי "חוק נתוני תקשורת", שמאפשר למשטרה להקים מאגר מידע עצום ורב הכולל למעשה את כל הנתונים האישיים של המשתמש בטלפון הביתי והסלולארי, כתובות IP ואפשרות לעקוב אחרי כל מקום שאליו הגיע המשתמש הפרטי. כל זה לצורך מה שהוגדר כ"שימוש במקרים דחופים לאור הפשיעה המתוחכמת שהולכת וגואה". החוק הזה שנחקק לפני חודשים מספר עורר התנגדות רבה של גופים למען זכויות האזרח, לשכת עורכי הדין ורבים אחרים ואף הגיע לפתחו של ביהמ"ש העליון בשל החשש כי המשטרה תעשה שימוש במידע העומד לרשותה גם לא במקרים דחופים, וכי מידע כזה עלול "לזלוג" לצרכים שאינם קשורים ללחימה בעבריינים.
22/08/2008  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יומני אבנרי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
ספר חדש של אריה אבנרי: "זעקי ארץ מושחתת"  /  יואב יצחק
אבנרי לא יודח מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
בגלל מאבקו בעיתונאים הודח אבנרי מחברותו במועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
ברוך שפטרנו  /  אריה אבנרי
מופז, היזהר מאולמרט   /  אריה אבנרי
אולמרט, אתה נבל  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il