|
כחלון. בעד משא ומתן [צילום: אתר הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום (ג', 28.11.06) דיון על תקנות הטיס - הגבלת זמן תפקיד ודרישות מנוחה לדיילים. אודי זוהר, ראש רשות התעופה, אמר בוועדה שהתקנות לא הומצאו מחדש, אלא הובאו מהתקנות האמריקניות ה-FAA והותאמו לענף התעופה בישראל. הוא אמר לוועדה שהויכוח על התקנות מתנהל כמעט שלוש-עשרה שנה, וציין את התפקיד הבטיחותי של התקנות אשר מיועדות להגדיר זמן תעסוקה וזמן מנוחה לדיילים ולהבטיח את בטיחות הנוסעים.
כמענה לטיעונים שהובאו לפניו בעניין אי-הכללה של תנאים סוציאליים בתקנות, זוהר הוסיף ש"איני עוסק בוועדים הסתדרותיים, אלא בסטנדרטים המחייבים לבטיחות בטיסה, נראה כי באתי לברך ויצאתי מקלל".
נציגי הדיילים אמרו שהם בעד הסדרת הנושא בתקנות, אך לא אלו שהובאו לאישור הוועדה, אשר אינן מסדירות תחומים רבים במסגרת תנאי העסקתם של העובדים. גם חברי הכנסת התנגדו להתקנת התקנות בנוסח שהציע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, כאשר לא הובאו היבטים הנוגעים לתנאי העבודה והתנאים הסוציאליים של הדיילים.
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה, "לא התקיימה הידברות בין ההסתדרות לדיילים, ואף לא עם חברת התעופה, לקראת הבאת התקנות לאישור הוועדה". ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר, ש"התקנות תמוהות כי הן מסדירות כמה נקודות באופן חלקי, אך תחומים אחרים נשארים פרוצים". לאחר מכן הציע להחזיר את התקנות לשר התחבורה על-מנת שישב עם העובדים לפני-כן.
ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר שראוי להוציא תוצרת יעילה ולבחון גם את העניין הצרכני, "את מחיר השרות שנותן דייל מתוסכל לנוסע".
יו"ר הוועדה ח"כ משה כחלון, סיכם את הדיון ואמר שבכוונתו לכנס בקרוב את הוועדה על-מנת לדון בתקנות משופרות ומורחבות. עוד אמר, כי לאחר משא-ומתן בין הצדדים יקבעו סטנדרטים בתנאי העסקתם של הדיילים יחד עם הכללים המחייבים בצד הבטיחותי.