|
נהגי המשאיות דורשים להסדיר תנועה בשולי הכביש המהיר
|
|
|
|
|
ומסרבים להתעכב בשני מחסומים בדרך לבירה בכביש 443
|
|
|
|
|
חברות ההובלה ייאלצו לוותר על הובלת מטענים לירושלים, אם תמומש כוונת משרד התחבורה לאסור על משאיות לנוע בכביש מספר 1 בשעות 10:00-06:00 בבוקר.
כך עולה מסקר שערכה מועצת המובילים והמסיעים בקרב גורמי הובלה שיעד ההובלה שלהם הוא ירושלים. הצעת משרדי התחבורה ואיכות הסביבה היא להפנות את המשאיות לנתיב חלופי בכביש 443, דרך מודיעין. גורמים מקורבים למועצה, טוענים כי מאחורי הקלעים ביוזמת סגירת הכביש בבוקר עומדים חברי כנסת מסוימים, המעוניינים להקל על עצמם את ההגעה לירושלים בבוקר.
בנוסף להתנגדות מועצת המובילים והמסיעים, הודיעו על התנגדות בתוקף להחלטה גם קבוצת היישובים שליד מודיעין, ועיריית העיר מודיעין עצמה. מגופים אלה נמסר כי בדעתם להיאבק נגד ההחלטה במישור הפוליטי והמשפטי. הסיבה לכך היא חששם של היישובים מפני פגיעה באיכות החיים, ועומסי תנועה נוספים על המצב הבעייתי כבר עתה - אם תוסט תנועת המשאיות לכיוונם.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אמר היום (ה', 13.12.07) כי המועצה תצטרף לעתירה שיגישו יישובי גוש מודיעין לבית המשפט בעניין. "מועצת המובילים והמסיעים מתנגדת לאיסור מעבר משאיות מלטרון לכיוון מודיעין בשעות העומס, זאת, כפי שאומרים במשרד התחבורה, כדי להקל במידה מסוימת מתושבים במודיעין לבלוע את הגלולה המרה שהולכים להאכיל אותם עם הפניית תנועת המשאיות דרכם".
במועצה אומרים כי לא יסכימו לשום הגבלות על תנועת המשאיות. תפקידן של המשאיות לשרת את האוכלוסיה ולהביא אליה מצרכי מזון, כמו גם את מפעלי התעשיה, הטלת מגבלות על תנועתן החופשית של המשאיות תפגע בהם. עיקר ההובלה מתבצע בבוקר, וההעברה של המסלול דרך מודיעין היא מסובכת מבחינת המשאיות -עקב החובה להתעכב, להיבדק ולעבור דרך שני מחסומים בדרך לבירה.
מועצת המובילים תובעת משר התחבורה, שאול מופז, לאפשר למשאיות לנוע לירושלים ללא הגבלה - בכל הצירים ובכל שעות היממה. "הפתרון אינו בסגירת הכביש אלא בהרחבתו על-ידי פתיחת ציר תנועה למשאיות בשוליים", טוענת המועצה. עד שתתבצע הרחבת שולי הדרך - אין לדעתה לעצור את המשאיות, ו"אם ההחלטה לא תוסר מסדר היום, לא תהיה תנועה של משאיות לירושלים".