לא אחת מגלים לקוחות כי תוכנית הטבות (נקודות, מועדון לקוחות וכד') בה היו חברים שונתה, צומצמה או הסתיימה בטרם עת, וכל זאת ללא כל הודעה מראש או בהתראה קצרה מאוד, ובלי שניתנת לצרכנים אפשרות אמיתית לממש את ההטבות או את הזכויות שצברו.
הצעת חוק של ח"כ
איתן כבל (
המחנה הציוני) וח"כים נוספים מבקשת להסדיר את הנושא, וזוכה לתמיכה (יום א', 7.2.16) מצד ועדת השרים לענייני חקיקה.
על-פי הצעת החוק, עוסק המפעיל תוכנית הטבות, לא יסיים אותה ולא יערוך צמצום במגוון ההטבות הניתנות לצרכן, בערכן או באפשרות מימושן, אלא אם כן הודיע על כך לצרכן.
עם זאת, תהיה הבחנה בין תוכנית הטבות שלצורך הצטרפות אליה מסר הצרכן לעוסק את פרטיו (דוגמת מועדון לקוחות), לבין תוכנית הטבות שלמימושה אין צורך בפרטי הצרכן.
אם מסר הצרכן לעוסק את פרטי ההתקשרות עמו, יחויב העוסק לשלוח לו הודעה על סיום תוכנית ההטבות או על שינויה. הודעה זו תישלח לצרכן באמצעי ההתקשרות הנהוג בינו לבין העוסק. הוא יוכל לשלוח הודעה באמצעים אלקטרוניים, אם הצרכן נתן לכך את הסכמתו המפורשת מראש.
לגבי תוכנית הטבות שלצורך מימושה אין צורך בפרטי הצרכן, יחויב העוסק למסור לצרכן מסמך שבו יצוין מועד סיום התוכנית, ואם לא עשה כן - לא יסיים את התוכנית ולא יערוך בה שינוי, אלא אם כן פרסם הודעה על מועד הסיום או השינוי 60 ימים מראש, בבית עסקו וכן בדרך שבה פרסם את ההודעה על תוכנית ההטבות.
בנוסף, מוצע לקבוע כי במקרה שבו הצרכן צבר זכויות לפי תוכנית ההטבות, ונמסרה הודעה על סיום התוכנית או על שינויה כאמור, לא יוכל העוסק להציע לצרכן הטבות השונות בערכן ובמהותן מההטבות שהוצעו לו מלכתחילה.